• یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 28 April 2024

  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 28 April 2024
رییس اتاق کرمان در نشست فعالان ااقتصادی استان با وزیر صنعت:

آینده توسعه صنعتی استان کرمان چه می‌شود؟

رئیس اتاق کرمان در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمان با وزیر صمت با اشاره به اینکه 60 درصد پهنه های اکتشافی استان کرمان بلا استفاده مانده است، افزود: 20 سال آینده ذخایر معدنی کرمان تمام می شود و آنگاه این سئوال پیش می‌آید که صنایع کرمان چه کنند؟.

 سیدمهدی طبیب زاده خاطرنشان کرد: شاخص های توسعه استان به ویژه شاخص سرانه درآمد پایین و از رتبه 25 به بعد است و این شرایط زیبنده استانی با این همه ظرفیت و توانمندی نیست. وی ادامه داد: سال ها قبل برای راه اندازی مراکز تجاری در 5 کشور توافقنامه ای به امضا رسیده که اگر این موضوع پیگیری و مراکز راه اندازی شود، کل کشور می توانند از آنها استفاده کنند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی کرمان،وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ایران با یک درصد جمعیت دنیا، یک درصد ذخایر سنگ آهن و 7 درصد مس جهان را داراست، گفت: در حالی توسعه فولاد در کشور اتفاق افتاده که قیمت یک تن شمش فولاد 12 میلیون تومان و یک تن مس 200 میلیون تومان است که این موضوع خطای راهبردی بسیار بزرگی بود و باید جبران شود.
فاطمی امین در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمان افزود: در مس عقب ماندگی بسیار زیادی داریم که برای  جبران آن تولید یک میلیون تن مس در برنامه است و اشتغال بسیاری نیز ایجاد خواهد کرد. وی ادامه داد: شناسایی ذخایر معدنی از سال گذشته در کشور و از خراسان جنوبی آغاز شده و امیدواریم بتوانیم بزودی کار گسترده شناسایی و اکتشاف را در نقاط مختلف کشور انجام دهیم.
فاطمی امین، با تاکید بر اینکه در بخش معدن باید ترازنامه ذخایر معدنی را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در بخش ماشین آلات صنعتی برای تامین تجهیزات مورد نیاز فعالیت گسترده ای را آغاز کرده ایم و به آن توجه ویژه داریم. وی در رابطه با صنعت خودروسازی به عدم توازن بین ظرفیت مونتاژ و ظرفیت تولید قطعات اشاره و بیان کرد: این توازن برای افزایش ظرفیت تولید و کمک به اقتصاد و اشتغال جامعه باید برنامه ریزی و انجام شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری به مسائل مربوط به رفع تعهد ارزی پرداخت و گفت: امیدواریم روزی تراز تجاری کشور آنقدر بالا رود که درگیر تعهدات ارزی نباشیم اما تا رسیدن به آن شرایط، بر اساس قانون مبارزه قاچاق ارز و کالا، اقداماتی برای تسریع در تعهدات ارزی انجام و جلسات متعدد با بانک مرکزی برای ساده‌تر کردن فرآیندهای ارزی برگزار شده است.

 
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4733
اخبار مرتبط
نظرات شما